Blisko 1200 kilogramów odpadów zebrano podczas przeprowadzonej w Brzesku akcji EcoHeroes, zorganizowanej przez restaurację McDonald’s przy współpracy Urzędem Miejskim w Brzesku. 24 kwietnia 17 osób uporządkowało obszar parku rekreacyjnego (z przyległymi terenami) położonego między osiedlami Jagiełły i Ogrodową, a także ulice Gajową i Jasną.
Dokładna masa śmieci usuniętych z tego rejonu to 1 140 kilogramów. Z matematycznych obliczeń wynika, że każdy uczestnik tej akcji zebrał osobiście średnio 67 kilogramów odpadów. Wszyscy zostali wyposażeni w odblaskowe kamizelki, ochronne rękawice, worki i zbieraki do śmieci.
Ekipę eko-bohaterów tworzyli pracownicy miejscowej restauracji McDonald’s oraz przedstawiciele Urzędu Miejskiego. Na ich czele stanęli właściciele firmy VIOLKO Wioleta i Tomasz Sachajko, którzy prowadzą brzeską restaurację, a także dyrektor Wydziału Strategii i Rozwoju UM Barbara Kuczek. Transportem zajęli się pracownicy Brzeskich Zakładów Komunalnych Sp. z o o, wspierający akcję.
Sukces z nutką refleksji
Wymierny wynik tej jednodniowej kampanii z jednej strony wzbudza uznanie, z drugiej jednak uświadamia jej organizatorów, jak wiele trzeba jeszcze uczynić w sferze ekologicznej edukacji. To właśnie dlatego McDonald’s od 2018 roku realizuje w naszym kraju globalną strategię, która zakłada działania na rzecz klimatu w wielu obszarach. Jej głównym celem jest ograniczenie wpływu na środowisko poprzez zamknięcie obiegu opakowań. Działania prowadzone są w trzech płaszczyznach: redukcja, przetwarzanie i zbieranie. Wszyscy liczą na to, że widok grup porządkujących masowo nasze lokalne środowiska uzmysłowi innym, jak wielką szkodę ekosystemowi wyrządzają sami ludzie.
Początek współpracy
– Jesteśmy dumni, że reprezentujmy markę, która bierze odpowiedzialność za wszystkie odpady, czyli nie tylko te, które trafiają do koszy w restauracjach sieci McDonald’s – podkreśla Wioleta Sachajko – Najlepszym przykładam jest właśnie akcja, którą wspólnie z Urzędem Miejskim zrealizowaliśmy. Brzeską restauracją nasza firma zarządza od pięciu miesięcy, dlatego cieszę się, że w ten sposób zapoczątkowaliśmy naszą współpracę, bo już teraz z panią Barbarą Kuczek myślimy o podejmowanych w niedalekiej przyszłości kolejnych inicjatywach, ujętych w prowadzonej przez Maka strategii opartej na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu.