R e k l a m a

Mieszkanka Brzeska straciła ponad 90 tys. zł. Zatrzymano kolejną osobę

-

Policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą brzeskiej komendy pracujący nad sprawą oszustwa 36-letniej mieszkanki powiatu brzeskiego, która straciła ponad 90 tys. zł, współpracując z łódzkimi policjantami, zatrzymali na terenie Łodzi kolejną osobę zamieszaną w tę sprawę. Jest nią 21-letnia obywatelka Ukrainy.

Brzescy policjanci zajmujący się przestępczością gospodarczą dzięki zgromadzonemu w sprawie materiałowi dowodowemu ustalili, że mieszkająca na terenie Łodzi 21-letnia kobieta, współpracując z innymi oszustami udostępniła im własny rachunek bankowy, dzięki czemu mogła trafić na niego część pieniędzy pochodzących z oszustwa.

Po wpływie środków na konto podejrzana 21-latka przyczyniła się do wytransferowania ich z konta bankowego poprzez dokonanie szeregu wypłat w bankomatach – wyjaśniają brzescy policjanci.

W poniedziałek 26 sierpnia kobieta została zatrzymana na terenie Łodzi, po czym usłyszała zarzuty oszustwa. Decyzją prokuratora zastosowano środki zapobiegawcze w postaci dozoru Policji i zakazu opuszczania terytorium Rzeczypospolitej Polskiej połączonego z zatrzymaniem paszportu. Za popełnione przestępstwo grozi jej do 8 lat więzienia.

Sprawa ma charakter rozwojowy. Policjanci cały czas ustalają kolejne osoby biorące udział w tym procederze i nie wykluczają kolejnych zatrzymań.


Sposobów, metod i form działania przestępców jest bardzo wiele. Potrafią być bardzo wiarygodni, posługiwać się fachową terminologią i wzbudzić zaufanie w swoich ofiarach, przez co wprowadzają je w błąd. Cel mają tylko jeden – wyłudzić jak najwięcej pieniędzy, często oszczędności całego życia.

W tym przypadku oszuści wykorzystali metodę tzw. spoofingu. Spoofing telefoniczny to podszywanie się przez osobę dzwoniącą pod inne, istniejące numery telefonów, by móc udawać jakąś instytucję lub osobę. Dlatego też każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa.

Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki swojego banku, gdzie należy zweryfikować informację dotyczącą włamania na konto bankowe. Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, w przypadku kiedy to ktoś dzwoni i to niezależnie z jakiego numeru, ani niezależnie za kogo się podaje.

Czytaj również:

źródłoKPP w Brzesku

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia

Bieżący miesiąc