Władze Bochni i powiatu bocheńskiego wypracowały wspólne rozwiązanie problemu zalewania piwnic i suszarni w bloku nr 16 na os. św. Jana. Problem, który dłuższego czasu dotyka mieszkańców, jest efektem niedrożności kanalizacji deszczowej w pobliżu budynku. W ramach listopadowego spotkania ustalono szczegóły działań i podział kosztów inwestycji.
Przypomnijmy: podczas wrześniowej sesji Rady Miasta Bochnia poruszono problem zalewania bloku przy ul. św. Jana 16, na który mieszkańcy od lat bezskutecznie zwracają uwagę. Mieszkanka Maria Michalczyk zaapelowała o pilne rozwiązanie kwestii wód opadowych spływających z drogi powiatowej, które regularnie zalewają piwnice. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Porozumienie miasta, powiatu i spółdzielni
Po kilku tygodniach od tamtej dyskusji przedstawiciele miasta i powiatu doszli do porozumienia. Na początku listopada w bocheńskim magistracie odbyło się spotkanie w tej sprawie, w którym uczestniczyli przedstawiciele Zarządu Powiatu, Powiatowego Zarządu Dróg, Urzędu Miasta oraz Spółdzielni Mieszkaniowej w Bochni.
– Powiatowy Zarząd Dróg zaproponował, że wykona to zadanie przy udziale finansowym miasta i spółdzielni – poinformowała Sabina Kierepka ze Starostwa Powiatowego w Bochni.
Wypracowanie wspólnego rozwiązania potwierdza również Tomasz Ryncarz z Urzędu Miasta Bochnia: – Efektem spotkania było wypracowanie konsensusu w kwestii podjęcia wspólnych działań zmierzających do rozwiązania problemu z funkcjonowaniem kanalizacji opadowej, która jest odcinkowo niedrożna.
Koszt prac oszacowano na 130 tys. zł
Ustalono, że należy wykonać prace polegające na przebudowie uszkodzonego odcinka kanalizacji opadowej. Koszt realizacji oszacowano na około 130 tys. zł, które zostaną pokryte wspólnie przez Miasto Bochnia, Powiat Bocheński oraz Spółdzielnię Mieszkaniową. Miasto przeznaczy na ten cel 60 tys. zł, powiat 55 tys. zł, a spółdzielnia 15 tys. zł. Realizatorem zadania będzie Powiatowy Zarząd Dróg w Bochni.
Prace będą mogły ruszyć po podpisaniu umowy lub porozumienia określającego m.in. kwestie formalne, takie jak zgoda spółdzielni na dysponowanie nieruchomością oraz zabezpieczenie środków przez wszystkie strony. Pozwoli to wyłonić wykonawcę i zawrzeć z nim umowę. Przewiduje się rozpoczęcie prac w I półroczu 2025 roku.