Tomasz Urynowicz, dotychczasowy naczelnik wydziału Kancelaria Burmistrza, obejmie stanowisko sekretarza miasta Bochnia. Kwestia ta wzbudziła pytania o przyszłość niedawno utworzonej Kancelarii i ewentualne ogłoszenie konkursu na jej nowego naczelnika. Portal Bochnianin.pl skierował w tej sprawie pytania do magistratu.
W odpowiedzi Tomasz Ryncarz, naczelnik wydziału promocji odpowiedzialny za kontakty z mediami, poinformował, że Kancelaria Burmistrza będzie nadal funkcjonować, a Tomasz Urynowicz połączy dotychczasowe obowiązki naczelnika z zadaniami sekretarza miasta.
– Kancelaria Burmistrza realizuje zadania związane z organizacją pracy pani Burmistrz i zastępców Burmistrza, dlatego nie będzie likwidowana. Sekretarz Miasta wykonuje zadania dotyczące zapewnienia sprawnego funkcjonowania urzędu oraz prowadzi sprawy powierzone przez Burmistrza – wyjaśnił Tomasz Ryncarz.
Przypomnijmy, że sekretarz miasta to jedno z kluczowych stanowisk w urzędzie. Osoba na tym stanowisku odpowiada m.in. za zapewnienie sprawnej organizacji pracy urzędu, nadzór nad jego funkcjonowaniem, koordynowanie działań między wydziałami, a także przestrzeganie terminowego rozpatrywania spraw przez urzędników. Sekretarz miasta sprawuje również funkcję zwierzchnika służbowego dla pracowników urzędu, z wyjątkiem burmistrza i jego zastępców.