Od 1 stycznia 2025 r. w Urzędzie Miasta Bochnia funkcjonuje nowy regulamin organizacyjny. Powstały dwa nowe „superwydziały”, dokonano też kilku zmian personalnych, a wydziałami kierują teraz dyrektorzy, a nie naczelnicy.
Jakie zmiany wprowadzono?
Główne zmiany dotyczą powstania dwóch nowych komórek organizacyjnych. Z połączenia Wydziału Inwestycji, Rewitalizacji Miasta i Funduszy Zewnętrznych oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska powstał Wydział Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
Druga zmiana dotyczy połączenia Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa oraz Referatu Gospodarki Lokalami. Nowa komórka organizacyjna nosi nazwę Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym.
Ponadto nastąpiła zmiana dotycząca nazewnictwa szefów wydziałów – zamiast naczelników są teraz dyrektorzy. Jest to element uwspółcześniający. Wiele samorządów odchodzi od dawnej nomenklatury i Bochnia bierze z nich przykład.
Po co te zmiany?
Sekretarz miasta Tomasz Urynowicz tłumaczy, że zmiany mają usprawnić działania magistratu.
– Na zmiany w strukturze wydziałów, wprowadzone od stycznia, można spojrzeć przez pryzmat dwóch kluczowych problemów miasta, które wymagają szczególnej uwagi. Pierwszym problemem są inwestycje realizowane przez miasto – ich tempo, sposób zarządzania oraz koordynacja. Dlatego zdecydowano się połączyć wydziały zajmujące się inwestycjami i gospodarką komunalną, aby zapewnić lepszą koordynację działań i sprawniejsze zarządzanie. Jest to kluczowe dla sprawnego funkcjonowania miasta oraz realizacji inwestycji – powiedział w rozmowie z Bochnianin.pl Tomasz Urynowicz, sekretarz miasta.
– Drugim istotnym wyzwaniem są sprawy związane z zarządzaniem mieniem gminy, nieruchomościami. Występują tu problemy, takie jak utrata działek czy trudności w efektywnym gospodarowaniu majątkiem miasta. W odpowiedzi na te wyzwania powołano nowy, wzmocniony wydział, łącząc dotychczasowy Wydział Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa z Referatem Gospodarki Lokalami. Stworzenie dwóch „superwydziałów” – jednego dedykowanego inwestycjom, a drugiego gospodarowaniu mieniem – ma nie tylko poprawić efektywność zarządzania, ale także stanowić odpowiedź na kluczowe problemy, z którymi boryka się miasto – uzasadnił Tomasz Urynowicz.
Kto na czele nowych wydziałów?
Nowym Wydziałem Inwestycji i Gospodarki Komunalnej kieruje Piotr Mamak.
– Dyrektorem nowego Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej został Piotr Mamak, osoba z wieloletnim doświadczeniem, która przez wiele lat pełniła funkcję Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Limanowej, a od kilku lat jest pracownikiem Urzędu Miasta Bochnia, więc jego nominację można traktować jako awans wewnętrzny (pracował w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska – przyp. red.) – przekazał sekretarz Tomasz Urynowicz.
Na razie nie obsadzono stanowiska dyrektora drugiego „superwydziału”, czyli Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym. – Obecnie trwa proces wyboru dyrektora, decyzja w tej sprawie zapadnie prawdopodobnie po długim weekendzie – powiedział Tomasz Urynowicz.
Co z dotychczasowymi naczelnikami?
Dotychczasowi naczelnicy wydziałów, o których mowa wyżej, zostają w strukturach, ale nie na kierowniczych stanowiskach.
Jak przekazał sekretarz miasta Tomasz Urynowicz, Rafał Nosek (dotychczasowy naczelnik Wydziału Inwestycji, Rewitalizacji Miasta i Funduszy Zewnętrznych) i Tomasz Kuc (były naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym i Rolnictwa) zostają w bocheńskim magistracie i będą teraz głównymi specjalistami. Natomiast Aldona Słowik (dotychczasowa naczelnik Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska) aktualnie jest nieobecna.
Nie wprowadzono zmian personalnych na stanowiskach kierowniczych w pozostałych wydziałach.