Na parkingu przy sklepie Lidl w Bochni zainstalowano parkomaty. Jak ustalił Bochnianin.pl, urządzenia zostaną uruchomione już w najbliższy czwartek, 6 lutego.
O pojawieniu się parkomatów przy budynku sklepu poinformowali redakcję Czytelnicy.
Łatwo się domyślić, że instalacja urządzeń to odpowiedź na pozostawiane tu pojazdów na dłuższy czas przez osoby, które nie są klientami sklepu. W tej części miasta, w bliskim sąsiedztwie dworca kolejowego, z takim problemem mierzą się także inne podmioty – na przykład Kryta Pływalnia, która niedawno wprowadziła w związku z tym zmiany na parkingach wokół obiektu (czytaj TUTAJ).
Te domysły potwierdza centrala sieci sklepów, do której zwróciliśmy się z prośbą o wyjaśnienie.
– Wszystkie parkingi przed sklepami Lidla są bezpłatne dla naszych klientów na czas dokonywania zakupów – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidl Polska. – Wybrane spośród naszych parkingów wyposażone są w systemy parkingowe, które chronią przed nieuprawnionym korzystaniem z miejsc postojowych, jednak i tam parkowanie jest bezpłatne pod warunkiem pobrania z parkomatu i umieszczenia za szybą darmowego biletu.
– Stosujemy to rozwiązanie tylko w przypadku, gdy istnieje realny problem z parkowaniem sygnalizowany przez naszych klientów. Parkomaty przed naszym sklepem w Bochni planujemy uruchomić 6 lutego br. – uzupełnia.
Dla klientów 1,5 godziny za darmo
– Zdecydowaliśmy się na to rozwiązanie, ze względu na pojawiające się informacje od klientów dotyczące braku miejsc parkingowych przy naszym obiekcie – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska. – Postój dla naszych klientów trwający do 1,5 godziny będzie bezpłatny. Klienci będą zobowiązani do wydrukowania biletu z parkometru i umieszczenia go za przednią szybą pojazdu w widocznym miejscu.
Jak uzupełnia biuro prasowe, na terenie parkingu zostanie zamieszczony regulamin informujący o zasadach korzystania z miejsc postojowych.