W przeddzień rozpoczęcia nowego roku szkolnego starosta bocheński Adam Korta wspólnie z wicestarostą Ryszardem Drożdżakiem odwiedzili placówki edukacyjne, aby sprawdzić postępy przy szkolnych inwestycjach.
Wyzwaniem logistycznym, które kosztowało wiele pracy dyrekcję i pracowników Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego i Bursy Szkolnej była zamiana miejsc obu placówek. Od nowego roku szkolnego podopieczni internatu SOSW i Bursy zostaną zakwaterowani w nowych, odremontowanych pokojach. Uczniowie bursy od wtorku zamieszkają w budynku przy ul. Stasiaka, natomiast podopieczni SOSW przy ul. Kazimierza Wielkiego.
Ponadto w byłym budynku bursy trwa remont, po skończeniu którego zostanie przeniesiona w całości szkoła SOSW. Prace dostosowawcze potrwają do końca roku.
Na kolejne nowoczesne boisko mogą liczyć uczniowie II LO oraz PSP Nr 4. Już niebawem będą mogli korzystać z wielofunkcyjnego obiektu przy szkole. Boisko do gry w siatkówkę, koszykówkę oraz trzy boiska do badmintona powstaną dzięki realizacji projektu pn. „Małopolska infrastruktura rekreacyjno-sportowa”. Podpisana umowa zakładała wykonanie boiska do końca października, jednak ze względu na postępy prac i sprzyjającą pogodę, uczniowie będą mogli zagrać na boisku już w połowie września. To już drugie boisko, które udało się wyremontować w ostatnim czasie przy tej placówce.
Ponadto, w związku z obecną sytuacją, do wszystkich szkół i placówek oświatowych dotarły płyny do dezynfekcji i maseczki ochronne. Na ten cel wydatkowano około 100 tys. zł.
Obecnie wszystkie szkoły przygotowują się do nauki stacjonarnej z zachowaniem zasad/wytycznych MEN i GIS z 5 sierpnia 2020 r. Dyrektorzy konsultują planowane rozwiązania z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Bochni.
Każda ze szkół przygotowuje się do różnych możliwych scenariuszy prowadzenia zajęć. Wszystkie przygotowania, układanie planu zajęć, plan praktyk zawodowych, praca biblioteki szkolnej, rozkład i zaplanowanie sal dla poszczególnych oddziałów z uwzględnieniem ich liczebności – uwzględniają w razie potrzeby możliwość przejścia na naukę zdalną, czy też naukę w trybie hybrydowym.