R e k l a m a

Bochnia. Urzędnicy szukają firmy do prowadzenia Strefy Płatnego Parkowania w 2021 i 2022 r.

-

Bocheński magistrat ogłosił przetarg na prowadzenie obsługi Strefy Płatnego Parkowania na terenie Bochni. Chodzi o pobór opłat w strefie B od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r.

Przypomnijmy: od 1 października 2018 r. przy ulicach w strefie B znajdują się parkomaty. Z powodu rewitalizacji centrum Bochni, na razie strefa A jest bezpłatna. Za parkowanie płaci się od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 17:00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Przetarg na przygotowanie Strefy Płatnego Parkowania (m.in. opracowanie projektów organizacji ruchu, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, wyposażenie w urządzenia techniczne – przede wszystkim parkomaty, zorganizowanie biura obsługi SPP) oraz obsługę od października 2018 r. do grudnia 2020 r. (m.in. pobieranie opłat, prowadzenie serwisu technicznego urządzeń, prowadzenie biura obsługi SPP, prowadzenie kontroli uiszczania opłat za parkowanie) wygrała firma Dropel z Bolechowic.

Zgodnie z umową operator SPP dostaje 895 zł od każdego 1000 zł udokumentowanych wpływów miesięcznych (czyli ma 89,5 proc. wpływów). Po zakończeniu 27-miesięcznej umowy (31.12.2020 r.) wszystkie urządzenia (przede wszystkim parkomaty) nadal będą należały do firmy.

Dlatego bocheński magistrat rozpisał przetarg na obsługę SPP od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2022 r.

W dokumentacji przetargowej wyjaśniono, że „przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie, wdrożenie i prowadzenie obsługi płatnych niestrzeżonych parkingów na terenie miasta Bochnia, w ustalonej przez Radę Miasta Bochnia strefie płatnego parkowania (SPP) obszar B oraz na terenach niebędących drogami publicznymi, o łącznej szacunkowej ilości miejsc postojowych 520”.

Zamówienie podzielono na dwa etapy:

1) etap I:

  • a) wyposażenie obszaru B Strefy Płatnego Parkowania, parkingu przy pl. gen. Pułaskiego oraz parkingu pl. Bolesława Wstydliwego, łącznie zwanych dalej „SPP”, w urządzenia techniczne, które po zakończeniu realizacji zamówienia pozostaną własnością Wykonawcy, niezbędne do zorganizowania SPP wraz z uzyskaniem wszelkich wymaganych prawem uzgodnień i zezwoleń w tym: – dla obszaru B na ulicach: Kącik, Górska, Różana, Biała, Jana Matejki, Bernardyńska, Gołębia, Oracka, Kowalska, Bracka – pl. gen. Okulickiego, Trudna, Gazaris, prof. St. Fischera w urządzenia do pobierania i rozliczania opłat parkingowych (parkomaty) w łącznej liczbie 27 sztuk, dla parkingu: pl. gen. Pułaskiego w urządzenia do pobierania i rozliczania opłat parkingowych (parkomaty) w liczbie 2 sztuk, z których jedno powinno posiadać funkcję jednoczesnego wnoszenia opłat za parkowanie (pierwsza funkcjonalność) i ładowania dwóch pojazdów elektrycznych (druga funkcjonalność); z uwagi na punkt zasilania wymagane jest jedno zlokalizowane na parkingu urządzenie łączące dwie powyższe funkcje, podłączone do zasilania 230 V posiadające certyfikaty dopuszczające urządzenie do bezpiecznego stosowania na terenie UE w tym certyfikaty CE, dla parkingu: pl. Bolesława Wstydliwego w Bochni – jeden samoobsługowy system parkingowy (szlabany wjazd/wyjazd, bileterka, terminal wyjazdowy, kasa automatyczna), które muszą spełniać co najmniej wymagania określone w SIWZ i SOPZ;
  • b) zorganizowanie biura obsługi SPP, w tym m.in. utworzenie strony „www” z niezbędnymi informacjami dla kierowców korzystających z SPP;
  • c) dostarczenie komputerowego systemu do analizy danych z parkomatów, systemu płatności za pośrednictwem karty elektronicznej i komputerowego systemu kontroli odpłatności za parkowanie wraz z urządzeniami kontrolnymi;
  • d) udostępnienie na stronie internetowej, o której mowa w lit. b do pobrania nieodpłatnej aplikacji umożliwiającej dokonywanie płatności mobilnych za pomocą smartfona np. mPay;
  • e) dostarczenie, zainstalowanie i uruchomienie na komputerach Zamawiającego specjalistycznego oprogramowania do prowadzenia postępowań w trybie administracyjnym w zakresie windykacji należności z tytułu niezapłaconych wezwań do uiszczenia opłaty parkingowej kompatybilnych z formatem danych oferowanych przez elektroniczny system CEPiK na min. 2 stanowiskach;
  • f) przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie obsługi dostarczonych urządzeń technicznych, systemów i oprogramowania;

2) etap II:

  • a) pobieranie opłat za postój w SPP;
  • b) prowadzenie kontroli uiszczania opłat parkingowych;
  • c) prowadzenie serwisu technicznego urządzeń technicznych;
  • d) prowadzenie biura obsługi SPP;
  • e) dostarczenie, zainstalowanie i uruchomienie w biurze SPP komputerowego systemu do analizy danych z parkomatów i komputerowego systemu kontroli płatności za parkowanie oraz prowadzenie codziennej kontroli uiszczania opłat za parkowanie urządzeniami kontrolnymi, a także: prowadzenie pełnej ewidencji (w formie elektronicznej zabezpieczającej dane przed ich utratą) wszystkich wystawionych wezwań do uiszczenia opłaty przy użyciu specjalistycznego oprogramowania, prowadzenie codziennej kontroli funkcjonowania oraz stanu przychodów w każdym czasie, każdego parkomatu;
  • f) aktualizację systemów i oprogramowania komputerowego, o których mowa w pkt. 1 lit. d i e.

Przy ocenie ofert pod uwagę będzie brana cena (waga 60 proc.) i czas usunięcia awarii parkomatu (40 proc.). W przypadku ceny chodzi o określenie udziałów od każdego 1000 zł uzyskanych wpływów z opłat parkingowych.

Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 6 października br.

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia