R e k l a m a

Grupa nastolatków z Bochni edukuje społeczeństwo. Psychologiczny projekt „Daltonizm Świata”

-

Jedna czwarta społeczeństwa naszego kraju cierpi na choroby psychiczne, jednak wciąż wiedza na temat tego problemu nie jest powszechna. Grupa uczniów z I LO w Bochni próbuje to zmienić realizując w internecie ciekawy projekt.

Aktywne działanie zamiast uczenia się w szkolnej ławce – to główna zasada olimpiady Zwolnieni z Teorii, której założeniem jest edukacja młodzieży oparta na praktyce i doświadczeniu. To konkurs długoterminowy, w którym rywalizują uczestnicy z całej Polski, każdego roku punktem kulminacyjnym olimpiady jest Wielki Finał, podczas którego wybierane są najlepsze zrealizowane projekty społeczne. 

Nastolatkowie z I LO wybrali temat trudny, nazwali go „Daltonizm Świata”. – Dyskryminacja, krzywdzące stereotypy i brak zrozumienia dla osób z zaburzeniami psychicznymi to zauważalny „daltonizm” w znaczeniu metaforycznym, a zarazem główna motywacja do pracy nad projektem – tłumaczą.

Pomysł na temat projektu Daltonizm Świata powstał z połączenia ich zainteresowań psychologią i chęci edukowania innych, pokazania jak wygląda rzeczywistość ludzi zmagających się z zaburzeniem psychicznymi. W swoich wywiadach i publikacjach umieszczanych na specjalnie założonym profilu na Facebooku (zobacz TUTAJ) uczniowie biorą pod uwagę wzrastającą liczbę zaburzeń wśród młodzieży oraz pogarszającą się kondycję społeczeństwa ze względu na pandemię.

Grupę tworzy siedem osób: Milena Cierniak, Sonia Burska, Kornelia Kłos, Dagmara Serwatka, Maja Madej, Łukasz Marcinkiewicz i Maksymilian Pers. Wszyscy znają się ze szkoły, chodzą do równoległych klas 1 LO. Projekt tworzą wspólnie już ponad rok, jak sami przyznają „Od początku chcieliśmy stworzyć coś dobrego dla innych, bo właśnie to jest istotą tworzenia inicjatywy społecznej.”

Dzięki swoim staraniom udało im się stworzyć strefę w internecie, gdzie można znaleźć podpowiedzi jak radzić sobie z własnymi problemami lub jak rozmawiać z bliskimi, którzy przechodzą trudny okres w życiu. – Dużo osób zgłaszało się do nas jako chętnych do wywiadów i jesteśmy z nich wszystkich ogromnie dumni i im wdzięczni – podkreślają uczniowie. Zaznaczają też, że dotychczasowa interakcja z odbiorcami daje wiele do myślenia w kwestii tego jak wiele krzywdzących stereotypów funkcjonuje w naszym społeczeństwie, da się jednak także zauważyć chęć zrozumienia i poznania tego typu problemów.

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia

Bieżący miesiąc