Bardzo często przedsiębiorcy zastanawiają się nad tym, czy warto do przestrzeni biurowej zamontować klimatyzację. Wiele osób zachwala to rozwiązanie, ponieważ wysokiej klasy wydajny klimatyzator pozwala stworzyć komfortowe warunki do pracy dla wszystkich pracowników. Komfort termiczny wpływa na lepsze samopoczucie pracowników, dzięki czemu są bardziej produktywni podczas wykonywania swoich zadań i mają większą motywację do działania.
Na co zwrócić uwagę podczas wyboru klimatyzatora do biura?
Decydując się na zakup klimatyzacji do przestrzeni biurowej, należy zwrócić uwagę na wiele ważnych aspektów. Najważniejsze czynniki to:
- wielkość, ilość i rodzaj pomieszczeń, które mają być klimatyzowane,
- lokalizacja urządzenia, czy ma być zamontowane na ścianie, suficie czy na podłodze,
- liczba osób, które pracują w danym pomieszczeniu,
- liczba urządzeń elektronicznych takich jak komputery, drukarki czy ekspresy do kawy, które wytwarzają ciepło,
- stopień nasłonecznienia konkretnego pomieszczenia lub różnych pomieszczeń oddzielnie,
- wielkość przeszklonych powierzchni.
Na podstawie tych wszystkich parametrów należy dobrać odpowiednią moc i typ klimatyzatora. Jeżeli nie wiemy, na który model postawić to zawsze warto skonsultować się z pracownikiem firmy oferującej takie urządzenia, dzięki czemu uzyskamy profesjonalne doradztwo i wybierzemy najlepsze możliwe egzemplarz. Ponadto będziemy mogli zamówić również kompleksowy montaż i regularne serwisowanie urządzeń, ponieważ ważne jest także odgrzybianie klimatyzacji.
Który klimatyzator wybrać do przestrzeni biurowej?
Klimatyzacja, którą chcemy zamówić powinnna być idealnie dostosowana do powierzchni użytkowej, gdzie będzie chłodziła lub ogrzewała powietrze. Wydajny sprzęt, który ma moc 2,5kW, będzie w stanie obsłużyć biuro powierzchni do 30m2. Natomiast jeśli pomieszczenie jest nieco większe i ma około 40-60m2 to w takim przypadku potrzebna już będzie jednostka o mocy 5kW.
Decydując się na zakup klimatyzacji do przestrzeni biurowej warto także zwrócić uwagę na to, jakie funkcje dodatkowe oferowane są przez producenta. Każdy droższy model będzie wzbogacony o funkcje dogrzewania pomieszczeń, co jest niezwykle przydatne w sezonie jesienno-zimowym.
Niektóre egzemplarze mają również wbudowane zaawansowane filtry, mające istotny wpływ na zdrowie osób przebywających w klimatyzowanym pomieszczeniu. Zdecydowanie warto korzystać z takich rozwiązań, ponieważ to wszystko przekłada się na efektywność pracy oraz samopoczucie pracowników czy klientów odwiedzających biuro.
Czy do biura warto zamontować klimatyzator typu split?
Na rynku mamy dostępne różnego rodzaju klimatyzatory. Jednym z najczęściej wybieranych jest model split, który doskonale sprawdza się w pomieszczeniach biurowych. Takie urządzenie występuje w wersji ściennej, kasetonowej albo podłogowo-sufitowej.
Systemy klimatyzacyjne występujące w wersji zewnętrznej i wewnętrznej mają wiele bardzo cennych zalet dla użytkownika. Najważniejsze z nich to wysoka skuteczność zarówno chłodzenia, jak i ogrzewania, atrakcyjny design oraz cicha praca.
Przedsiębiorcy bardzo często decydują się na klimatyzatory ścienne do przestrzeni biurowych, które swoim niewielkim rozmiarem nie dominują pomieszczenia, a przy tym efektywnie je ochładzają. Ponadto charakteryzują się bardzo łatwą obsługą, a minimalny hałas, jaki wytwarzają, nie przeszkadza w wykonywaniu codziennych obowiązków.
Wzbogacenie przestrzeni biurowej w nowoczesny klimatyzator przyniesie same korzyści. Początkowa niewielka inwestycja szybko się zwróci, a wszystkie osoby pracujące w biurze będą mogły codziennie pracować komfortowo i bez zbędnych utrudnień, takich jak np. zbyt wysoka temperatura.