Pracownik to inwestycja, dlatego odpowiednio przeprowadzona rekrutacja jest tak ważna do wyłonienia osoby. Jak napisać dobre ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć właściwych kandydatów na dane stanowisko?
Szykując się do zatrudnienia nowego członka zespołu, należy rzetelnie i rzeczowo podejść do napisania ogłoszenia o pracę. Przeglądając Internet, nietrudno jest znaleźć błędy i żywe przykłady na to, jak nie powinno się pisać ogłoszeń. Brak podanych widełek wynagrodzenia czy jasno sprecyzowanego zakresu obowiązków to tylko niektóre grzechy, jakie mają na swoim koncie pracodawcy.
Określenie nazwy stanowiska
Wymieniając nazwę stanowiska, nie należy zbytnio fantazjować. Wszelkie dziwnie brzmiące i niejasne określenia mogą działać zniechęcające, zwłaszcza na kandydatów oczekujących konkretów. Angielsko brzmiące nazwy mogą być wręcz odmieniane jako kamuflaż tego, czym w rzeczywistości będzie się zajmować pracownik. Jak wynika z raportu przygotowanego na podstawie badania Interviewme 2022, aż 53% respondentów zaniechało zaaplikowania na ofertę pracy, która miała obco brzmiącą nazwę.
Czytelny opis stanowiska i obowiązków
Jeśli chodzi o ogłoszenia praca powinna być dopasowana do kompetencji danego pracownika oraz zadań przypisanych określonemu stanowisku w firmie. Nikt nie chce dowiadywać się, jaki będzie zakres jego obowiązków dopiero wtedy, gdy uzyska pozytywny wynik rekrutacji. Informacje na temat umiejętności związanych z obsługą konkretnych programów muszą znaleźć się już na etapie ogłoszenia. Niezbędne będzie też wypisanie cech, jakie powinien mieć kandydat. Nieodpowiednie i zniechęcające jest też przypisywanie zbyt wielu kompetencji, nie zawsze typowych dla danego zawodu oraz chęć przerzucenia nadmiaru obowiązków na jedną tylko osobę. Połączenie grafika z social media menedżerem albo programisty z handlowcem prowadzi w istocie do problemów z pozyskaniem odpowiednich osób.
Doprecyzowanie warunków współpracy
Warunki współpracy są tym, na co większość zwraca uwagę w pierwszej kolejności. Choć dla każdego priorytet może być inny, to większość kandydatów chciałaby od razu znać widełki wynagrodzenia, tryb wykonywanej pracy oraz rodzaj umowy. Brak takich informacji może zostać odczytany jako przemilczenie złych warunków na tym polu. Jeśli chodzi o ogłoszenia, oferty pracy powinny zawierać informacje o przewidywanym wynagrodzeniu na danym stanowisku.
Benefity pozapłacowe
Wiele firm nie ujawnia informacji kluczowych, za to bardzo chętnie w polu benefitów pozapłacowych umieszcza dosłownie wszystko, co przyjdzie na myśl podczas pisania ogłoszenia. Praca zdalna nie jest żadną wyjątkową korzyścią, którą pracodawca ofiarowuje pracownikowi. Tym bardziej informacja o wynagrodzeniu na czas.
Przekonaj się, co można znaleźć w serwisach z ogłoszeniami?
Przedstawienie swojej firmy
Nie każdy kandydat ma czas, aby samodzielnie zbierać informacje na temat danego pracodawcy. Warto najważniejsze wiadomości podać już na etapie ogłoszenia o pracę. Krótkie opisanie zespołu może być przydatne, żeby przekonać jak największą liczbę pasujących kandydatów do złożenia swojej aplikacji. Podczas poszukiwań nowych osób do pracy ogłoszenia należy konstruować w taki sposób, aby czytający od razu wiedzieli, czym zajmuje się dany podmiot.