Na razie nie wiadomo, czy Urząd Miasta Bochnia opublikuje na swojej stronie internetowej i/lub w Biuletynie Informacji Publicznej numerów służbowych telefonów komórkowych użytkowanych przez urzędników. Przy okazji wpłynięcia petycji w tej sprawie redakcja Bochnianin.pl zapytała iloma takimi numerami dysponują bocheńscy urzędnicy i jakie generuje to koszty.
Jak już informowaliśmy, kilka dni temu do Urzędu Miasta Bochnia wpłynęła petycja w sprawie opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej numerów służbowych telefonów komórkowych użytkowanych przez urzędników. W treści petycji wyjaśniono, że nie chodzi o podawanie wszystkich numerów służbowych telefonów komórkowych, ale tylko tych, których użytkowanie może usprawnić komunikację z urzędem.
Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy o petycjach urząd powinien rozpatrzyć petycję „bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia”.
Odpowiedzi magistratu na razie nie ma. – Treść petycji jest propozycją dokonania analizy, czy nie byłoby korzystne opublikowanie numerów komórkowych telefonów służbowych na stronie internetowej UM i (lub) BIP miasta. Czas na odpowiedź wynosi 3 miesiące. Obecnie jest okres urlopowy, z tego względu decyzje nie są jeszcze podjęte – poinformował Andrzej Koprowski z Urzędu Miasta Bochnia, zapewniając, że „z pewnością będzie to trwało krócej niż termin ustawowy”.
W bocheńskim magistracie służbowymi telefonami komórkowymi dysponuje 13 osób. – Całkowity koszt rozmów i internetu bezprzewodowego wyniósł w całym 2018 roku 7163,46 zł (brutto). W tym szacunkowy koszt tylko internetu to około 2181,60 zł (brutto) – podał Andrzej Koprowski.
To oznacza średni koszt roczny (w 2018 r.) utrzymania jednego numeru na poziomie ok. 550 zł, czyli ok. 46 zł miesięcznie.