Ten odcinek drogi stanowi część powstającej obwodnicy Bochni, która po już istniejącym łączniku autostradowym oraz potrzebnym do wybudowania kilkuset metrowym połączeniu ronda na ul. Krzeczowskiej z DK94, pozwoli całkowicie wyprowadzić z centrum miasta drogę wojewódzką 965 i ruch pojazdów poruszających się na linii północ-południe.
Dziś poinformowano, że wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pod nazwą „Budowa połączenia drogowego węzła autostradowego A4 „Bochnia” z drogą krajową nr 94 – etap III”. Roboty budowlane prowadzone będą w miejscowościach Proszówki (gmina Bochnia), Krzeczów (gmina Rzezawa) i Bochnia. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że inwestor – Zarząd Województwa Małopolskiego – może niezwłocznie przystąpić do prac.
– Inwestycja, dla której wydaliśmy pozwolenie, jest trzecim etapem budowy nowej drogi wojewódzkiej klasy G stanowiącej połączenie węzła autostradowego A4 „Bochnia” z drogą krajową nr 94. Łączna długość planowanego odcinka to około 3,6 km. Jego początek znajduje się na skrzyżowaniu z istniejącą drogą wojewódzką nr 965 w miejscowości Proszówki, po północnej stronie autostrady. To nowe połączenie pozwoli odciążyć układ drogowy miasta, a także w znacznym stopniu poprawi płynność ruchu na terenie gminy Bochnia. Ruch tranzytowy zostanie przeniesiony na mniej zamieszkałe obrzeża aglomeracji, co usprawni komunikację w tym obszarze i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu – mówi wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar.
W ramach inwestycji zaprojektowano budowę trzech rond: czterowlotowego na skrzyżowaniu istniejącej drogi wojewódzkiej nr 965, trzywlotowego na skrzyżowaniu projektowanej drogi wojewódzkiej klasy G z istniejącą drogą powiatową nr 1424K oraz trzywlotowego na skrzyżowaniu projektowanej drogi wojewódzkiej nr 965 z łącznicą węzła „Bochnia” autostrady A4. Rozbudowana zostanie droga powiatowa nr 2110K, a droga powiatowa nr 1424K zostanie przebudowana. W planach jest również budowa mostu nad rzeką Rabą.
Ponadto w ramach inwestycji przewidziano budowę jezdni dodatkowych, budowę i przebudowę zjazdów, budowę i przebudowę chodników, budowę ścieżek rowerowych i ścieżek pieszo rowerowych.
Dodajmy, że w w kwietniu tego roku Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpisał przetarg na wykonanie tego odcinka drogi (procedura wciąż trwa). Zobacz: Ogłoszono przetarg na III etap łącznika autostradowego w Bochni