W czwartek radni Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Bochnia dopytywali o niewykorzystaną szansę na uzyskanie przez trzy gminy dotacji na budowę trasy rowerowej śladami architektury sakralnej. Zastępca burmistrza Filip Pach przekazał, że reklamacja złożona przez magistrat została odrzucona.
Przypomnijmy: miasto Bochnia wraz z gminami Rzezawa i Bochnia, mogła otrzymać ok. 6 mln zł dotacji na budowę trasy rowerowej, jednak wniosek nie został złożony na czas, ponieważ urzędnik spóźnił się o kilka minut. Sprawa wywołała dyskusję na sesji rady miasta – zwrócono uwagę m.in. na to, że gminy poniosły koszty przygotowań i mogą domagać się odszkodowania, a reklamacja Bochni w tej sprawie prawdopodobnie nie zostanie uwzględniona. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
„W jakim kierunku w tej chwili idziemy?”
Radni Komisji Rewizyjnej otrzymali informację, w której urzędnicy tłumaczą, że „proces kompletowania niezbędnych załączników, które są kluczowe do prawidłowego złożenia wniosku napotkał na szereg nieprzewidzianych trudności”.
– O jakie załączniki chodzi i o jakie trudności? – dopytywała radna Katarzyna Korta-Wójcik.
– Nie jestem w stanie odpowiedzieć konkretnie o jakie załączniki chodzi. (…) To nie ja przygotowywałem te dokumenty – tłumaczył Filip Pach, zastępca burmistrza Bochni, wyjaśniając, że był za to odpowiedzialny jeden z pracowników Wydziału Inwestycji i Gospodarki Komunalnej.
Po kolejnych pytaniach zastępca burmistrza Filip Pach poinformował, że jednym z załączników do wniosku była analiza finansowa.
– Analiza finansowa była zlecona firmie zewnętrznej i przygotowana niestety dopiero na 24 lutego (ostatni dzień, w którym można było składać wnioski o dotację – przyp. red.), ponieważ wcześniej nie było pracownika, który miał tym się zająć, bo był chory – powiedział Filip Pach.
– Jak słyszę, że pracownik był chory to sorry, ale jest zastępstwo. Nie mówcie tego do nas tutaj, bo mnie to naprawdę śmieszy i wystawia państwa na śmieszność, jeżeli takie argumenty podajecie – ocenił radny Bogdan Kosturkiewicz, przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
– Przeraża mnie to co się dzieje i ta dyskusja. Państwo tam na górze powinniście wyciągnąć wnioski z tej rozmowy. W jakim kierunku w tej chwili idziemy? Jeśli tak będziecie działać, to niestety, ale gmina będzie miała problemy z jakimkolwiek projektem, wnioskiem – stwierdził Bogdan Kosturkiewicz.
Odrzucone odwołanie i wnioski komisji
Pojawiło się też pytanie o reklamację złożoną przez Urząd Miasta Bochnia do Urzędu Marszałkowskiego. Zastępca burmistrza Filip Pach poinformował, że odwołanie zostało odrzucone.
Z kolei sekretarz miasta Tomasz Urynowicz poinformował, że złożył do burmistrz wniosek o przeprowadzenie kontroli w Wydziale Inwestycji i Gospodarki Komunalnej. Dyskusja zakończyła się sformułowaniem wniosku o udostępnienie radnym Komisji Rewizyjnej protokołu z tej kontroli.
W trakcie dyskusji radni przegłosowali jeszcze wniosek o udostępnienie kopii umowy z firmą zewnętrzną, która przygotowała analizę finansową oraz informację i dokumentację z zapytania ofertowego.
Czytaj również: