R e k l a m a

Bochnia. Rozstrzygnięto przetarg na ostatni odcinek KN-2. Koszt to ponad 7,2 mln zł

-

Bocheńscy urzędnicy zdecydowali, że ostatni odcinek tzw. KN-2, czyli nowej drogi łączącej ul. Turkowskiego z ul. Armii Krajowej, zbuduje konsorcjum firm z Zawady i Bochni. Koszt wybudowania drogi o długości ok. 800 m to ponad 7,2 mln zł.

Przypomnijmy: w przetargu na ostatni odcinek KN-2 złożono siedem ofert. Wartość najtańszej to 6,2 mln zł, a najdroższej prawie 10,8 mln zł. Wygrała oferta konsorcjum firm: 1) P-BUD Przemysław Birkowski Zawada 86, 32-700 Bochnia, 2) R-BUD Firma Usługowo – Transportowo – Handlowa Ryszard Birkowski Zawada 86, 32-700 Bochnia, 3) Firma Usługowo – Handlowa MONTER Artur Kasprzyk ul. Matejki 6, 32-700 Bochnia (7 257 357,94 zł).

Z pozostałych ofert 4 odrzucono (jako argumentację podano art. 89 ustawy Prawo zamówień publicznych), a 2 okazały się droższe (ok. 7,4 mln zł i ok. 9,4 mln zł).

Zadanie będzie realizowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Magistrat zdobył dofinansowanie w wysokości ok. 5,7 mln zł, chociaż niewykluczone, że ulegnie ono zmniejszeniu, bo wstępnie koszt całej inwestycji szacowany był na ok. 12 mln zł.

Termin realizacji określono na 30 października 2021 r.


Ostatni etap budowy KN-2 dotyczy nowego odcinka drogi o długości ok. 800 m od ul. Turkowskiego do ul. Armii Krajowej.

Orientacyjny przebieg III etapu KN-2. Na niebiesko zrealizowany ostatnio odcinek od ul. Pileckiego do ul. Turkowskiego, a na czerwono planowany fragment od ul. Turkowskiego do ul. Armii Krajowej. Źródło: Google Maps

W ramach projektu planowane są rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo pieszych i kierowców: chodnik wraz ze ścieżką rowerową, wyniesienie nawierzchni skrzyżowania ul. Nowy Świat z KN-2 wraz ze strefą zamieszkania w kierunku osiedla Niepodległości.

Dodatkowo zaprojektowano: na wysokości pętli autobusowej przejście dla pieszych z kierunku zachód – wschód wraz z elementami bezpieczeństwa ruchu, co zapewni dostęp komunikacyjny bezpośrednio z KN-2 na teren osiedla, oświetlenie drogowe na całym odcinku, aktywne znaki D-6, malowanie grubowarstwowe, przejścia dwukolorowe oraz punkty odblaskowe w jezdni.

Zaprojektowano również przekładki istniejącej infrastruktury podziemnej będącej w kolizji z nową jezdnią asfaltową. Ponadto przewidziano do wykonania zbiorniki wód opadowych wraz z regulatorami przepływu, których zadaniem jest ograniczenie kumulacji wody opadowej i jej retencjonowanie.

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia

Bieżący miesiąc