Konstruktorzy z Werner Kenkel Bochnia zaprojektowali i wyprodukowali kartonowe opakowanie zwrotne, które kilkakrotnie może przechodzić cykl wysyłkowy w szybko rozwijającej się branży e-commerce. Rozwiązanie zostało już zgłoszone do opatentowania, zdobyło prestiżową nagrodę w ogólnoświatowym konkursie, a pomysłodawcy wierzą, że ma szansę być przyszłością branży wysyłkowej.
– Dzisiaj wygląda to tak, że otrzymujemy przesyłkę zaklejoną taśmą, a opakowanie po otwarciu nie nadaje się do powtórnego użytku, musi być utylizowane i ewentualnie przetwarzane na makulaturę. To co nam udało się wypracować to opakowanie, które w prosty sposób może służyć przez kilka cykli – podkreśla Jakub Ambroży, ekspert rozwoju produktu w Werner Kenkel Bochnia. Wtóruje mu Rafał Smagacz, starszy konstruktor opakowań: – Liczymy na to, że może to wprowadzić pewnego rodzaju rewolucję w funkcjonowaniu opakowań jeśli chodzi o wysyłki branży e-commerce – przyznają jednomyślnie.
Prostotę i ideę rozwiązania zaprezentowano dziś dziennikarzom w Bochni:
Opakowanie „R-Pack” (litera „R” nawiązuje do angielskich słów opisujących cechy produktu m.in. recycle, reliable, reassamble, retail) zostało już zauważone i dwa tygodnie temu zdobyło nagrodę w prestiżowych „mistrzostwach świata opakowań” – Worldstar Global Packaging Awards.
– R-pack redefiniuje sposób, w jaki myślimy o rozwiązaniach dostawczych e-commerce, wprowadzając ideę opakowań kartonowych wielokrotnego użytku. Jest szybki i łatwy w montażu. Dzięki opatentowanemu systemowi samodzielnych kartonowych zamków oraz dedykowanym otworom na froncie pudełka można je łatwo zamknąć, zapewniając wysoki poziom ochrony – podkreślono przedstawiając nagrodzony produkt.
Klient może w łatwy sposób otworzyć pudełko, sprawdzić towar i zwrócić jeśli nie jest z niego zadowolony, korzystając z zamka zwrotnego umieszczonego wewnątrz pudełka przez nadawcę. Jeśli klient chce zatrzymać produkt, puste pudełko może być łatwo zwrócone do nadawcy. Pudełko można zdemontować poprzez odblokowanie paneli bocznych i złożyć do kompaktowego, samozamykającego się, oszczędzającego miejsce kształtu. W tej formie pudełko można przekazać kurierowi lub umieścić w szafce. R-Pack zwrócony nadawcy może być ponownie użyty z nowym zestawem zamków. Gdy R-Pack osiągnie limit użytkowania, można go łatwo zutylizować.
Wymyślony w Bochni system R-Lock opiera się na zastosowaniu wymiennych, różniących się kolorami zamków, białych do wysyłki do klienta i brązowych do zwrotu przesyłki. Różne kolory zamków z dedykowanym napisem dają odbiorcy pewność, że otrzymana przesyłka nie została wcześniej otwarta przez osobę nieupoważnioną.
„R-pack” został wymyślony, zaprojektowany i wyprodukowany w Bochni. Za jego powstanie odpowiadają Jakub Ambroży, Rafał Smagacz oraz Eliza Kowalik.
Warto odnotować, że firma Werner Kenkel na wspomnianych Worldstar Global Packaging Awards została nagrodzona także za walory estetyczne dwóch innych swoich kartonowych produktów: „przeczący grawitacji” stojak na wino oraz szlachetnie wyglądające opakowanie dla jednej z polskich wódek.
Grupa Werner Kenkel to polska, rodzinna firma z 43-letnim doświadczeniem w produkcji opakowań tekturowych. Obecnie w trzech zakładach produkcyjnych w Wielkopolsce oraz Małopolsce zatrudnia 1,7 tys. osób. Produkowane są w nich: tektura falista, opakowania oraz ekspozytory tekturowe (standy) z nadrukiem fleksograficznym, offsetowym i cyfrowym. Produkty marki Werner Kenkel trafiają do ponad 1 000 klientów na terenie całej Europy.
Werner Kenkel Bochnia Sp. z o.o. jest obecna w regionie bocheńskim od 2014 r. kiedy to jako pierwsza firma uruchomiła produkcję na terenie Bocheńskiej Strefy Aktywności Gospodarczej.