R e k l a m a

Mieszkaniec powiatu brzeskiego padł ofiarą oszustów podających się za pracowników banku

-

Mimo wielu kampanii społecznych oraz działań edukacyjnych prowadzonych przez policjantów, nadal zdarzają się osoby, które w trakcie rozmowy telefonicznej dają się oszukać i przekazują obcym oszczędności swojego życia. Tak było wczoraj, kiedy oszuści podając się za pracowników banku, przekonali mieszkańca powiatu brzeskiego, że jego pieniądze zgromadzone na koncie są zagrożone i musi je szybko przekazać w „bezpieczne” miejsce celem uniknięcia kradzieży. Niestety stracił w ten sposób kilka tysięcy złotych.

Wczoraj, 12 grudnia br. do brzeskich policjantów zgłosił się 48-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego, który relacjonował, że otrzymał telefon od kobiety podającej się za pracownika banku. Kobieta ta zadzwoniła z informacją, że ktoś usiłował dokonać kradzieży środków pieniężnych z jego konta. Jednocześnie poinformowała, że zatrzymywani są oszuści okradający w ten sposób mieszkańców. Poinstruowała, aby wypłacić pieniądze z konta i wpłacić je wpłatomatem. Mężczyzna rozmawiał jeszcze z jedną oszustką podającą się za pracownika banku, a następnie odebrał telefon od mężczyzny podającego się za prokuratora.

Pokrzywdzony po sprawdzeniu w internecie numerów telefonów, z których wykonywane były do niego połączenia uwierzył, że rozmawia z pracownikiem banku po czym kilka tysięcy złotych przelał wpłatomatem.

Sposobów, metod i form działania przestępców jest bardzo wiele. Wykorzystują oni zaufanie osób w różnym wieku i wprowadzają je w błąd. Cel mają tylko jeden – wyłudzić jak najwięcej pieniędzy, często oszczędności całego życia. W tym przypadku oszuści wykorzystali metodę tzw. spoofingu. Spoofing telefoniczny to oszustwo polegające na podszywaniu się sprawcy pod inne numery, by móc udawać jakąś instytucję.

Dlatego też, każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych do konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji rozłączyć się i samemu zadzwonić na infolinię banku lub pojechać do placówki bankowej, gdzie należy przekazać informację o otrzymanym połączeniu. Nie należy również podawać żadnych danych osobowych oraz kodów autoryzacyjnych, w przypadku, kiedy to ktoś do Ciebie dzwoni i to niezależnie z jakiego numeru, ani niezależnie za kogo się podaje.

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia