R e k l a m a

Seniorka straciła ponad 70 tysięcy. Myślała, że zainwestuje w koncern naftowy

-

74-latka została nakłoniona przez oszustów do fikcyjnego zakupu akcji koncernu naftowego. W wyniku tej „inwestycji” mieszkanka gminy Lipnica Murowana została oszukana na 71 tysięcy złotych.

74-letnia mieszkanka powiatu bocheńskiego chciała pomnożyć swoje oszczędności i miało jej w tym pomóc internetowe ogłoszenie oferujące możliwość inwestycji w akcje koncernu naftowego. Kobieta uzupełniła stosowny formularz i jeszcze tego samego dnia odebrała telefon od rzekomego doradcy inwestycyjnego. Kontaktujący się z nią mężczyzna omówił działanie wybranej inwestycji, podkreślając wynikający z niej bardzo duży zysk finansowy.

W celu zarejestrowania się, konsultant nakazał kobiecie zainstalowanie w telefonie odpowiedniej aplikacji. Kobieta nie miała wiedzy, że już pierwszy wykonany przez nią krok pozwoli oszustom na dostęp do ekranu jej smartfona.

Kolejny kontakt nastąpił po kilku dniach. Rozmówca podający się za analityka ponownie opowiedział 74-latce o korzyściach materialnych płynących z wybranej przez nią formy inwestycji. Następnie mężczyzna nakazał jej założenie konta niezbędnego do zakupu akcji. Kobieta miała to uczynić przez urządzenie, w którym kilka dni wcześniej zainstalowała wskazaną wcześniej aplikację.

Mieszkanka powiatu bocheńskiego wykonała zalecenia „analityka”, który po krótkiej chwili pożegnał się, kończąc swoją rozmowę telefoniczną z kobietą. Mężczyzna zapowiedział kolejne rozmowy, które jednak nie nastąpiły, co zaczęło wzbudzać niepokój seniorki. Kiedy 74-latka zalogowała się do swojego konta bankowego zauważyła, że zniknęły z niego jej oszczędności. Oszuści, wykorzystując oprogramowanie, które nakazali kobiecie zainstalować, uzyskali dane jej logowania do bankowości internetowej i wyłudzili pieniądze w kwocie 71-tysięcy złotych.

Policjanci wyjaśniają sprawę i jednocześnie apelują, aby każdorazowo sprawdzać, czy ogłoszenie, którym jesteśmy zainteresowani jest autentyczne – jeśli tak, powinniśmy zostać przekierowywani na oficjalną stronę firmy. Jeśli tak się nie dzieje, najprawdopodobniej mamy do czynienia z oszustwem i próbą wyłudzenia pieniędzy. Nie instalujmy dodatkowych aplikacji na urządzeniach, z których następuje logowanie do banku. Zwłaszcza jeśli wymaga tego osoba podająca się za doradcę inwestycyjnego. Nie autoryzujmy przelewów, których sami nie wykonujemy. Nie pomagajmy oszustom!

źródłoKPP Bochnia

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia

Bieżący miesiąc