R e k l a m a

31-latek z gminy Bochnia oszukany metodą „na pracownika banku”. Stracił ponad 44 tys. zł

-

Rozmowa telefoniczna z „pracownikiem banku” miała pomóc w rozwiązaniu problemu dotyczącego nieplanowanego wykonania przelewu. Niestety mężczyzna nie wiedział, że rozmawia z oszustem. Wprowadzony w błąd, przekazał zarówno swoje dane, jak i dane dotyczące konta bankowego. Kierowany wskazówkami rozmówcy, zainstalował aplikację pozwalającą oszustom na dostęp do konta. W wyniku oszustwa 31-letni mieszkaniec gminy Bochnia stracił ponad 44 tys. zł.

Sygnał telefonu wybrzmiał w piątek 13 sierpnia w godzinach popołudniowych.

W słuchawce było słychać męski głos. Rozmówca przedstawił się, podał imię, nazwisko, a także cel rozmowy. Podając się za pracownika banku przybliżył swojemu rozmówcy sytuację związaną z wykonaniem przelewu, którego właściciel konta miał nie wykonać – poinformował sierż. szt. Daniel Bułatowicz, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Bochni.

Następnie, aby rzekomo zapobiec tego typu sytuacjom w przyszłości, 31-latek miał podjąć wskazane środki ostrożności. Pierwszy krok to zainstalowanie odpowiedniej aplikacji, drugi podanie swoich danych osobowych.

Mężczyzna sprawdził numer telefonu, z którego się z nim kontaktowano. Automatyczna sekretarka posiadała nagranie banku, co utrzymywało pokrzywdzonego w przekonaniu, że rozmowa nie jest oszustwem. W rzeczywistości mężczyzna stał się ofiarą spoofingu, czyli w tym przypadku podszywania się pod numer telefonu banku.

Po wizycie w placówce banku okazało się jednak, że na konto 31-latka zaciągnięto kredyt, a łączna kwota straty to ponad 44 tys. zł – przekazał Daniel Bułatowicz.

Tego typu oszustw lub prób oszustw jest w ostatnim czasie bardzo dużo, a proceder trwa mniej więcej od roku. Dlatego warto poszerzyć swoje informacje na temat sposobu działania złodziei. Pomocny w tym może być chociażby serwis Niebezpiecznik.pl, który specjalizuje się w bezpieczeństwie teleinformatycznym i promuje bezpieczne korzystanie z internetu.

Temat oszustw metodą „na pracownika banku” Niebezpiecznik.pl poruszył w maju – link do publikacji TUTAJ. W tekście znajduje się autentyczne nagranie takiej rozmowy. Można ją również posłuchać poniżej.

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia