Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Bochni i Galeria Kopalnia Sztuki Bochnia zapraszają na rozmowę Mirosława Mroczka i Andrzeja Pacuły „Fotografika i poety opowieści o swojej Bochni” oraz finisaż wystawy fotografii Mirosława Mroczka „Bochnia 6×9. Powrót do przeszłości”. Wydarzenia odbędą się we wtorek 29 października o godz. 17.30 w sali klubu Biblioteki (ul. Mickiewicza 5) oraz ok. godz. 19.00 w Galerii Kopalnia Sztuki Bochnia (Rynek 16). Wstęp wolny.
Podczas pierwszej części spotkania, która odbędzie się w Bibliotece, dwaj mieszkańcy Bochni Mirosław Mroczek i Andrzej Pacuła podzielą się spostrzeżeniami na temat miasta podczas rozmowy zatytułowanej „Fotografika i poety opowieści o swojej Bochni”.
Mirosław Mroczek, z wykształcenia historyk, przez wiele lat zawodowy strażak i pasjonat fotografii. Za pomocą aparatu fotograficznego utrwala piękno miasta, jego charakter, zachodzące w nim zmiany. Autor m.in. albumu fotograficznego „Bochnia”, wystawy fotograficznej „Bramy do wieczności” prezentującej wybrane nekropolie z okresu I wojny światowej znajdujące się na terenie powiatu bocheńskiego, eksponowanej w bocheńskiej Bibliotece, zdjęć do kalendarzy bocheńskich, a ostatnio wystawy „Bochnia 6×9. Powrót do przeszłości”.
Andrzej Pacuła, z wykształcenia polonista, poeta, satyryk, eseista, tekściarz, aktor i autor kabaretu Piwnica pod Baranami, twórca i dyrektor artystyczny festiwalu Komedii TaliA. Autor m.in. tomów wierszy „Solna Góra” i „Uzbornia – kroniki rodzinne” oraz biografii „Marek Pacuła. Satyryk z własnym tekstem, biografia artystyczna”, książek poświęconych kompozytorowi Andrzejowi Zaryckiemu („Życie wspominam łagodnie…”) i człowiekowi kina, Stanisławowi Janickiemu („W Starym Kinie Stanisława Janickiego”)
Na drugą część spotkania organizatorzy zapraszają do Galerii Kopalnia Sztuki Bochnia (ok. godz. 19.00) gdzie odbędzie się finisaż wystawy fotografii Mirosława Mroczka „Bochnia 6×9. Powrót do przeszłości”. Zdjęcia prezentowane na wystawie zostały wykonane aparatem z lat 50. XX w na błonie średnioformatowej, 6×9 cm, w tradycyjny rzemieślniczy sposób, bez współczesnej automatyki i techniki. Są czarno-białe, przedstawiają współczesną Bochnię, tylko architekturę miasta, bez ludzi. Brak koloru na fotografiach powoduje, że lepiej zauważamy szczegóły architektoniczne.