Epidemia koronawirusa sprawiła, że opustoszały ulice, a życie przeniosło się do sieci. Internet jest absolutnie podstawowym źródłem informacji o rozwijającej się pandemii, także w jej wymiarze lokalnym. Źródłem, do którego użytkownicy sięgają częściej niż zwykle.
Duże wzrosty w statystykach rozpoczęły się 11 marca, gdy rząd ogłosił zawieszenie zajęć w szkołach – a potem trwały, wraz z doniesieniami o kolejnych obostrzeniach i przypadkach zakażeń koronawirusem, które zaczęły dotyczyć także mieszkańców Bocheńszczyzny. W naszym przypadku skok ruchu był na tyle duży, że obnażył pewne słabości w jego obsłudze – potrzebne były prace modernizacyjne, by usprawnić dostęp do serwisu. Pomogło ;-).
W marcu odnotowaliśmy ponad MILION odsłon więcej niż zwykle (wzrost o ok. 80%).
Równolegle widać już, że lokalni przedsiębiorcy, którym pozwala na to charakter prowadzonej działalności, próbują dostosowywać się do nowej rzeczywistości: redefiniują swoje biznesy i np. zaczynają oferować zdalną sprzedaż swoich produktów (na telefon, przez internet), z dowozem do klienta lub odbiorem własnym złożonych zamówień.
„e-Commerce w czasie kryzysu 2020: konsumenci zmienili nie tylko swoje codzienne nawyki, ale i zachowania zakupowe. Kiedy sytuacja wróci do normy? 2/3 z nich uważa, że koronawirus nie przestanie być aktywny w Polsce, a tylko zostanie spowolniony i będzie mniej groźny.
— Janusz Piechociński (@Piechocinski) March 29, 2020
Odnotujmy jeszcze, że w marcu we współpracy z Polską Agencją Prasową uruchomiliśmy specjalny dział dotyczący pandemii – tak abyście najważniejsze informacje w tym niespokojnym czasie mieli zawsze pod ręką. Polecamy: www.bochnianin.pl/koronawirus/