R e k l a m a

Połączenie węzła A4 Bochnia z DK94 coraz bliżej. Jest ZRID dla tego etapu obwodnicy

-

10 października uzyskano decyzję ZRID na wykonanie drugiego etapu obwodnicy Bochni (na mapce zaznaczony na niebiesko). Trwa przygotowanie procedury przetargowej, której ogłoszenie zaplanowano jeszcze w listopadzie tego roku.

ZRID, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, to decyzja administracyjna, która umożliwia rozpoczęcie budowy lub przebudowy drogi publicznej. Decyzja ta zatwierdza projekt budowlany, określa przebieg drogi i powoduje, że grunty potrzebne pod inwestycję stają się własnością Skarbu Państwa lub samorządu (z odszkodowaniem dla właścicieli). Otrzymanie ZRID oznacza, że budowa może już ruszyć.

Wschodnio-północna obwodnica Bochni składa się z trzech etapów:

I etap – to odcinek 1,88 km, który oddano dla kierowców w 2021 roku (na mapce wyżej zaznaczony na czerwono).

II etap (na mapie na niebiesko) – to odcinek od ronda wybudowanego w ramach etapu I, do drogi DK94. Inwestycja będzie wymagała wybudowania wiaduktu nad linią kolejową.

To bardzo wyczekiwany fragment. Obecnie dojazd do autostrady A4 z drogi DK 94 prowadzi poprzez ulicę Brzeską, Krzeczowską i Krzyżanowicką.

III etap – to połączenie od węzła autostradowego w kierunku Proszówek. Ta inwestycja już trwa – w jej ramach powstanie nowy most na Rabie, a także trzy ronda, chodniki, ścieżki rowerowe i oświetlenie. Koszt: 114 mln zł. Obecnie zrealizowano około 15 procent prac tego etapu. Droga ma zostać oddana do użytku do końca 2027 roku. Więcej o tym TUTAJ.

Inwestycja ułatwi dojazd do autostrady A4 od strony Proszówek oraz Baczkowa w gminie Bochnia. Usprawni połączenie mieszkańcom powiatu proszowickiego po drugiej stronie Wisły. Dzięki łącznikowi skróci się czas przejazdu, a komfort podróżowania będzie znacznie większy. Będzie też bezpieczniej – dla wszystkich użytkowników ruchu.

Tutaj mapa etapu III:

źródło: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie | dokumentacja przetargowa

Efekt końcowy

Gdy wszystkie te etapy zostaną zrealizowane, otrzymamy rozwiązanie komunikacyjne ułatwiające dojazd do węzła autostradowego oraz tranzyt na linii północ-południe

W obu przypadkach nie trzeba będzie już „pchać się” przez miasto, by dojechać do autostrady lub – obrazowo – przedostać się z Wiśnicza do Proszówek.

Tak to będzie wyglądać w przybliżeniu:

PODOBNE ARTYKUŁY

Artykuły promocyjne

Ogłoszenia